Pozycjonowanie WordPress

Internet jest dzisiaj medium dostępnym powszechnie. Strony www możemy przeglądać już nie tylko siedząc przy monitorze stacjonarnego komputera, ale również na urządzeniach mobilnych. Liczba stron internetowych jest obecnie olbrzymia. Ich właścicielami są osoby prywatne, organizacje, szkoły, uczelnie wyższe, firmy, e-sklepy.

Dla właścicieli sklepów internetowych, ale także dla firm promujących się za pośrednictwem firmowej strony www bardzo ważne jest, aby jak najwięcej Internautów na ich strony zaglądało. Przynajmniej część użytkowników zdecyduje się na skorzystanie z usługi czy dokona zakupów w sklepie online. W jaki sposób to osiągnąć?

Proces wyszukiwania stron przez internautów: jak wygląda?

Pierwszym krokiem, który robi każdy Internauta jest oczywiście otworzenie wyszukiwarki. Następnie wpisuje on w jej okienko słowa, które wyszukiwarka wykorzystuje do tego, aby znaleźć strony, które danego Internautę interesują. Gdy proces wpisywania słowa czy słów zostanie zakończony, oczom użytkownika ukazuje się lista stron odpowiadających zawartością wpisanym przez niego słowom. Takich stron może być kilka, kilkanaście, kilkaset.

Pozycjonowanie WordPress

Przejrzenie wszystkim pochłonęłoby zbyt wiele czasu. Internauci z reguły przeglądają jedną, góra trzy strony. Jeśli więc dana witryna znajduje się poza tymi 1-3 strona, szanse, że dotrą na nią użytkownicy są bardzo nikłe. Stan ten można zmienić. Temu celowi służy między innymi pozycjonowanie na WordPress.

Co daje pozycjonowanie?

Pozycjonowanie na WordPress to usługa adresowana przede wszystkim do właścicieli stron stworzonych w systemie Word Press. Aby pozycjonowanie na WordPress przyniosło oczekiwany efekt w postaci zwiększenia widoczności danej strony w wynikach wyszukiwania, konieczne jest dobranie odpowiednich słów kluczowych i zamieszczenie ich na stronie.

Warto wiedzieć, że im częściej internauci odwiedzają daną stronę, im więcej czasu poświęcą na przejrzenie jej treści, tym większa będzie jej popularność w wyszukiwarce.

Czym są słowa kluczowe?

Bardzo często poruszając temat pozycjonowanie WordPress mówi się o słowach kluczowych. Warto więc wyjaśnić, co one znaczą. Mianem słów kluczowych określa się pojedyncze słowa lub całe frazy, które Internauci wpisują w wyszukiwarkę, gdy szukają informacji, usług czy e-sklepów. Wybranie odpowiednich słów kluczowych to jedno z ważniejszych zadań, które muszą wykonać pracownicy agencji, której specjalnością jest pozycjonowanie WordPress.

Pozycjonowanie WordPress nie ogranicza się tylko do wybrania słów kluczowych. Na pozycjonowanie strony WordPress składa się także budowa „link popularity”. Aby pozycjonowanie strony WordPress odbyło się bardzo sprawnie i szybko, agencje SEO tworzą szerokie bazy linków. Mogą one być zaczerpnięta z portali branżowych, katalogów stron, for internetowych. To, że linki pochodzą z różnych źródeł sprawia, ze linkowanie ma bardzo naturalny charakter. Ważne jest też dobranie odpowiednich linków, tak, aby na stronę nie został nałożony filtr, który sprawi, że w ogóle stanie się ona niewidoczna w wyszukiwarce. Wybranie agencji z dużym doświadczeniem w pozycjonowaniu stron pozwoli na uniknięcie takiego ryzyka.

Różne metody stosowane przy pozycjonowaniu

W pozycjonowaniu stron www stosuje się dzisiaj dwie metody: SEO i SEM. Metoda pierwsza cieszy się od pewnego czasu większą popularnością. Nie oznacza to jednak, że metoda SEM jest bezwartościowa. „Link popularity” służą podniesieniu popularności strony w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja WordPress to kolejny krok po dobraniu słów kluczowych i „link popularity”zmierzający do podniesienia widoczności strony w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie WordPress (2)

Pozycjonowanie i optymalizacja WordPress mogą mieć charakter globalny lub lokalny. Pozycjonowanie lokalne oraz optymalizacja WordPress nabrały szczególnego znaczenia odkąd coraz więcej osób przegląda strony www na urządzeniach mobilnych, a szczególnie na smartfonach.

W przypadku pozycjonowania, które ma charakter lokalny niezwykle ważne jest to, aby słowa kluczowe zostały dobrane bardzo precyzyjnie. Optymalizacja strony WordPress w tym przypadku skupia się na dotarciu do tych użytkowników, którzy szukają produktu lub usługi ograniczając się do konkretnej lokalizacji. Stąd też bardzo ważne jest, aby słowa kluczowe bardzo mocno nawiązywały do rodzaju działalności, którą prowadzi firma, dla której wykonywane jest zarówno pozycjonowania, jak i optymalizacja strony WordPress.

Kiedy będą widoczne efekty?

Klienci, którzy zgłaszają się do agencji SEO w celu zlecenia pozycjonowania swojej strony www pytają oczywiście w pierwszej kolejności o koszt wykonania usługi oraz o czas, po którym pojawią się pierwsze efekty. Z reguły w przypadku pozycjonowania i optymalizacji cennik ustalany jest dla każdego klienta indywidualnie.

Jeśli zaś chodzi o czas, który musi upłynąć, aby optymalizacja WordPress i pozycjonowanie przyniosło pierwsze efekty, to jest on bardzo różny. Bardzo często to, jak szybko widoczne są efekty uzależnione jest od branży. Są branże, w których efekty pozycjonowania i optymalizacji są widoczne już po upływie około czterech tygodni.